piątek, 1 maja 2015

Drożdżowe rogaliki


Witam gorąco :)


Dziś, w ten świąteczny majowy poranek, miałam nieodpartą ochotę zjeść coś pysznego, słodkiego i własnoręcznie zrobionego.

Jako, że po zrobieniu pizzy kilka dni temu (najwspanialszej na świecie), zostały w mojej lodówce osamotnione drożdże, postanowiłam zrobić z nich użytek. Zdecydowałam, że pierwszy raz w życiu upiekę własne drożdżowe rogaliki.

Przy okazji warto nadmienić, iż mój talent kulinarny jest wyjątkowo godny pochwał i zachwytów, dlatego też nie bałam się o zmarnowanie produktów. Z pomocą mojego ukochanego upiekliśmy wspaniałe rogaliki, które zjedliśmy ze smakiem i ogromną rozkoszą.

Przejdę już może do ujawnienia tajemnicy wypieku jakże cudownych rogalików drożdżowych.


Proste i pyszne drożdżowe rogaliki z konfiturą i czekoladą



Do przygotowania rogalików potrzebujemy:

- 1,5 h czasu na wyrastanie zaczynu oraz ciasta


Ciasto:

- 3,5 szklanki mąki pszennej (u mnie: mąka tortowa)

- 2 jajka

- 120 g roztopionego i ostudzonego masła

- 200 ml ciepłego mleka

- ok. 75 -80 g drożdży (prawdziwych, nie suchych)

- 2/3 szklanki cukru pudru

- 2 x cukier wanilinowy

- szczypta soli



Nadzienie:

- ulubiona konfitura (u mnie: truskawkowa mojej mamy)



Zaczynajmy!


Pierwszym krokiem do zrobienia wyśmienitych rogalików jest przygotowanie tzw. "zaczynu".

Robimy go tak:

Do miseczki należy włożyć rozkruszone drożdże. Następnie, z wcześniej przygotowanych produktów ujmujemy i dodajemy do drożdży: 1 łyżkę cukru pudru, 5 łyżek mleka, 2 łyżki mąki. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 20-30 minut w ciepłe miejsce.

Uwaga! Drożdże rosną jak szalone,  więc warto wziąć większą miseczkę, ponieważ mój zaczyn wyszedł z miski i zaczął wędrówkę po stole.

Następnie ubijamy całe jajka (żółtko i białko) z cukrem pudrem, cukrem wanilinowym na puszystą masę. Do ubitych jajek dodajemy zaczyn, mleko, roztopione masło, przesianą przez sitko mąkę i szzczyptę soli. Wyrabiamy ciasto energicznie przez kilka minut, pamiętając, żeby nie dodawać zbyt dużo dodatkowej mąki (lub wcale), gdyz ciasto może zrobić się zbyt twarde i niesmaczne.
Wyrobione ciasto odkładamy w ciepłe miejsce na 1 godzinę.

Po godzinie, dzielimy ciasto na 3 części i każdą z nich, po kolei wałkujemy na kształt koła. Z każdego koła wycinamy po 8 trójkątów równoramiennych. Przy podstawie danego trójkąta nakładamy łyżeczkę konfitury i zwijamy w kierunku wierzchołka trójkąta sklejając na koniec dokładnie boki rogalika.

Rogaliki układamy na 2 blachach wyłożonych uprzednio papierem do pieczenia, zachowując stosowne odstępy między rogalikami, Rogaliki na każdej z blach piekłam oddzielnie, w temperaturze około 170 -180 stopni, do momentu zarumienienia rogalików (ok. 15- 20 minut).




Wyjmujemy rogaliki z piekarnika i opychamy się nimi, aż do momentu osiągnięcia stanu błogiego przejedzenia (bo one były takie pyszne ... :))


Nie podam Wam ile kalorii zawierają moje rogaliki, bo one są oczywiście dietetyczne i pomogą Wam schudnąć :D






Gorąco zachęcam do wypróbowania przepisu.

Pozdrawiam i życzę udanego pieczenia :)




Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...