środa, 30 listopada 2016

| Planeta Organica | Szampon Organiczny ROKITNIK włosy suche i uszkodzone

Hej :)

Szampony i balsamy rosyjskie to produkty, które miała, ma lub planuje mieć w swojej kolekcji niemal każda włosomaniaczka. Moją przygodę z kosmetykami pochodzącymi prosto z Rosji rozpoczęłam dość dawno temu, kiedy to wpadłam w sidła blogowania i podjęłam decyzję, że uraczę swoje włosy produktami posiadającymi w składzie wiele cudownych ekstraktów i olejków, czyli rosyjskimi szamponami, balsamami i maskami.

Na wstępie zaznaczę, że kosmetyki rosyjskie lubię. Dawno temu miałam okazję stosować szampony Love2Mix z jagodami acai oraz chilli i pomarańczą, a także szampon na cedrowym propolisie Babci Agafii, który dodawał moim włosom niesamowitego blasku. Idąc tym tropem pewnego razu skusiłam się na zamówienie dwóch szamponów z olejem rokitnikowym. Pierwszy z nich czyli szampon rokitnikowy Intensywne Nawilżenie Natura Siberica, doczekał się już recenzji na moim blogu. Nadeszła, wiec pora na recenzję drugiego z nich, który niestety mimo moich usilnych prób nie sprawdził się u mnie tak dobrze, jak obiecuje producent. 

Bohaterem dzisiejszego posta będzie:


Planeta Organica
Szampon Organiczny Rokitnik
włosy suche i uszkodzone



szampon rokitnik



Planeta organica szampon organiczny rokitnik


Skład
Aqua, Hippophae Rhamnoides Pulp Oil (organiczny olej z rokitnika), Lauryl Glucoside, TEA-Cocoyl Glutamate, Cocamidopropyl Betaine, Linum Usitassimum Seed Oil (olej z syberyjskiego lnu), Pulmonaria Officinalis Extract (ekstrakt z miodunki plamistej), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Cellulose Gum, Parfum, Citric Acid, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid.


Planeta Organica szampon z rokitnikiem


Producent mówi
Szampon Planeta Organica z olejem z arktycznego rokitnika zregeneruje suche oraz zniszczone farbowaniem włosy. Doda włosom blasku i siły, wzmocni cebulki, a także poprawi strukturę i wygląd zewnętrzy włosów. Dodatkowo olej z rokitnika wspomaga wzrost włosów.
Szampon przeznaczony jest do włosów suchych i uszkodzonych.


Planeta Organica rosyjski szampon z rokitnikiem


Opakowanie
Opakowanie to nieprzezroczysta, dość twarda butelka w kolorze pomarańczowym o pojemności 360 ml. Butelka zamyka się na tzw. "klik", który jest wygodny i łatwo się go otwiera nawet mokrymi rękami.

Konsystencja i zapach
Konsystencja szamponu Organiczny Rokitnik jest dość gęsta, nie spływa z dłoni. Szampon ma kolor jasno pomarańczowy. Zapach jest przyjemny - słodki i owocowy. Nie jest chemiczny, drażniący, ani zbyt intensywny.


szampon rokitnikowy


Działanie (moja opinia)
Podekscytowana nowym szamponem i to na dodatek rosyjskim, z cudownym składem, biegnę do łazienki, aby przetestować to cudo na moich włosach. Otwieram, wącham - pachnie ładnie, słodkawo. Na mokre włosy nakładam szampon i czuję, że szampon bardzo słabo się pieni. Masując skórę głowy staram się dokładnie rozprowadzić szampon. Jest tępy. Czuję, że moje włosy stają się szorstkie. Chwilę czekam, a następnie spłukuję szampon. Dotykam skalp. Skóra głowy nie jest czysta, wciąż jakby zanieczyszczona. Czyżby szampon nie zadziałał i nie domył jej? Rozpoczynam drugie mycie. Szampon pieni się lepiej, powoli zaczynam czuć domywanie zabrudzeń. Włosy są nadal szorstkie, a na dodatek splątane. Bez odżywki nie ma szans ich okiełznać. Po wysuszeniu włosów czuję, że włosy są lekko spuszone. Widzę mat, zamiast obiecanego blasku. Nie jest tak, jak miało być.

Plusy
  • delikatny dla skóry głowy
  • ładnie pachnie
  • przy drugim myciu skóra głowy jest dość dokładnie oczyszczona
  • nie przesusza włosów nadmiernie
  • tani 
  • wydajny
  • nie podrażnia skóry głowy, nie powoduje łupieżu itp.

Minusy
  • słabo się pieni - przy pierwszym myciu nie domywa skóry głowy
  • uczucie szorstkości, skrzypienia włosów przy myciu
  • nie regeneruje, nie nawilża włosów
  • lekko puszy włosy
  • włosy stają się matowe
  • włosy szybciej się przetłuszczają

To zdecydowanie szampon nie dla mnie. Moje włosy naprawdę nie chcą z nim współpracować. Może przy włosach cienkich lub niskoporowatych ten szampon sprawdzi się lepiej :) Dla mnie - nie.


Wydajność
Dobra. Szamponu jest naprawdę sporo, jednak konieczność stosowania go dwukrotnie podczas mycia włosów zmniejsza jego wydajność. Osobiście, mi to nie przeszkadza, ponieważ marzę o tym, żeby ten szampon wreszcie się skończył! 

Cena i dostępność
Szampon Planeta Organica z rokitnikiem dostępny jest przede wszystkim sklepach internetowych, które mają w asortymencie rosyjskie kosmetyki np. Triny, Lawendowaszafa24, Skarbysyberii oraz na allegro. Możemy je także spotkać na wyspach w galeriach handlowych oraz w niektórych drogeriach.
Szampon Organiczny Rokitnik kupiłam na Triny.pl za około 11 zł/ 360 ml.

Moja ocena
3/6

Czy kupię ponownie?
Nie


Planeta Organica rokitnik szampon

Ja nie polubiłam się z tym szamponem, ale wiem, że u wielu osób z innym typem włosa ten szampon sprawdził się doskonale :) Nie skreślam go całkowicie. Fakt, moim włosom szampon nie przypadł do gustu, ale to nie oznacza, że tak będzie u wszystkich. Próbujcie, a będzie Wam dane :)




Miałyście okazję stosować ten szampon? 
Jakie były Wasze odczucia na jego temat?




Pozdrawiam

15 komentarzy:

  1. Fakt jest taki że co włosy to inne potrzeby :) z ciekawości mogłabym wypróbować mimo że ty nie polubiłaś się z nim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli włosy się po nim jeszcze bardziej przetłuszczają to musiałabym je myć chyba co pół dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, że się nie sprawdził. Ja jeszcze nie miałam szamponu tej marki, ale kusi mnie jakiś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo słabo wypadł, też się nie skuszę :(

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe jaką ocenę ja bym mu wystawiła

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli taki średniaczek, po którego nie warto siegać

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo słaby produkt, szkoda, że tylko zapach na plusie ;c

    OdpowiedzUsuń
  8. W zeszłym roku miałam jego wersję cedrową i bardzo mile go wspominam:) Ile włosów tyle opinii:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Niby produkt na wszystkie moje 'problemy' ale skoro u Ciebie się nie sprawdził to podejrzewam, że moje włosy nie lepiej zareagują :(

    ps. zapraszam na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego szamponu nie miałam ale stosowałam balsam z tej serii i moje włosy go wręcz kochały :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie działają tak wszystkie naturalne szampony. Plączą mi włosy i zawsze muszę nakładać dużą ilość odżywki. Ale się nie zniechecam i cały czas szukam takiego który by mi odpowiadał.

    OdpowiedzUsuń
  12. myślałam, że ten szampon okaże się lepszy ;) miałam odżywkę z tej serii i była cudowna

    OdpowiedzUsuń
  13. Nadmierne przetłuszczanie, nie domywanie to minusy, które sprawią, że nie chce tego szamponu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Też bardzo lubię rosyjskie dziwaczki do włosów, więc dobrze wiedzieć, że akurat ten nie sprawdza się jakoś szałowo bo mogłabym się przypadkiem na niego skusić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...